Τροφές φίλοι και εχθροί των δοντιών

Τροφές φίλοι και εχθροί των δοντιών

Σε ποιον δεν αρέσουν οι καραμέλες και τα γλυκά; Σίγουρα αρέσουν στα βακτήρια που βρίσκονται στο στόμα μας! Φυσικά, δεν είναι κακό να προσφέρουμε στον εαυτό μας μια μικρή λιχουδιά, αλλά η υπερβολική πρόσληψη άμυλου και ζάχαρης έχει ως αποτέλεσμα τη συσσώρευση πλάκας και τον μεταβολισμό της ζάχαρης για την παραγωγή οξέων, τα οποία συμβάλλουν στον σχηματισμό τερηδόνας.

Ευτυχώς, υπάρχουν αρκετές νόστιμες και υγιεινές τροφές που βοηθούν στην καταπολέμηση της πλάκας. Ας ρίξουμε μια ματιά στις ομάδες τροφών και θρεπτικών συστατικών που αγαπούν τα δόντια σας.

Ασβέστιο

Το ασβέστιο είναι απαραίτητο για δυνατά οστά και δόντια. Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι, είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου η οποία συμβάλλει στην ενίσχυση του σμάλτου των δοντιών. Αν δεν είστε λάτρης των γαλακτοκομικών προϊόντων, προτιμήστε αμύγδαλα, μπρόκολα, καρύδια Βραζιλίας, μποκ τσόι (κινέζικο λάχανο) και ξερά φασόλια, τροφές με υψηλή φυσική περιεκτικότητα σε ασβέστιο.

Φυτικές ίνες από φρούτα και λαχανικά

Οι φυτικές ίνες διεγείρουν την παραγωγή σιέλου, που ξεπλένει τα οξέα και τα ένζυμα που επιτίθενται στα δόντια σας. Οι μπανάνες και τα μήλα, καθώς και τα αποξηραμένα φρούτα όπως είναι οι σταφίδες, τα σύκα, και οι χουρμάδες είναι πλούσια σε ίνες. Επιπλέον, αποτελούν νόστιμες εναλλακτικές που μπορείτε να απολαύστε και να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για γλυκό. Προσθέστε λαχανικά και ξηρούς καρπούς, φασόλια, αρακά, φιστίκια και αμύγδαλα στην καθημερινή σας διατροφή για να εξασφαλίσετε την απαραίτητη ποσότητα φυτικών ινών.

Ας δούμε τώρα τις τροφές που θα πρέπει να αποφεύγετε ή να περιορίσετε για πιο υγιή δόντια.

Σνακ πλούσια σε ζάχαρη,

Προσπαθήστε να αποφύγετε τις καραμέλες καθώς τα σάκχαρα που περιέχει αποτελούν τροφή για τα επιβλαβή βακτήρια του στόματος που παράγουν οξέα που καταστρέφουν το σμάλτο των δοντιών. Οι τροφές με φυσικά γλυκαντικά είναι ένας υπέροχος τρόπος για να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για γλυκό.

Εσπεριδοειδή

Τα εσπεριδοειδή και οι χυμοί αποτελούν μια εξαιρετική πηγή βιταμινών,ωστόσο δεν είναι όλα τα υγιεινά τρόφιμα καλά για τα δόντια σας. Τα γκρέιπ-φρουτ και το λεμόνι είναι ιδιαίτερα όξινα και μπορούν να καταστρέψουν το σμάλτο των δοντιών. Καταναλώνετε με μέτρο και ξεπλύνετε το στόμα σας με άφθονο νερό.

Υδατάνθρακες: Αμυλούχοι πολυσακχαρίτες και ολιγοσακχαρίτες

Τα κράκερ, το ψωμί και τα ζυμαρικά από επεξεργασμένο λευκό αλεύρι είναι σχεδόν το ίδιο επιβλαβή για τη στοματική σας υγεία με τις τροφές που περιέχουν ζάχαρη, διότι το άμυλο διασπάται σε απλά σάκχαρα τα οποία αποτελούν τροφή για τα επιβλαβή βακτήρια. Αντί για τα παραπάνω, επιλέξτε προϊόντα από αλεύρι ολικής άλεσης, τροφής πλούσιας σε πρωτεΐνες, διατροφικές ίνες, βιταμίνη Β και αντιοξειδωτικά.

Ανθρακούχα αναψυκτικά

Δεν είναι μόνο πλούσια σε ζάχαρη, αλλά περιέχουν μεγάλη ποσότητα φωσφορικού και κιτρικού οξέως, στοιχεία που φθείρουν το σμάλτο των δοντιών. Συνεπώς, συστήνεται ο περιορισμός στην κατανάλωση αναψυκτικών.

Το αλκοόλ

Η υπέρμετρη κατανάλωση αλκοόλ δεν είναι μόνο επιβλαβής για την υγεία μας, αλλά συμβάλλει και στον σχηματισμό τερηδόνας και ουλίτιδας. Το αλκοόλ προκαλεί αφυδάτωση και επιβραδύνει την παραγωγή σιέλου, το οποίο είναι απαραίτητο για την ενίσχυση των καλών βακτηρίων στο στόμα μας.

Είναι φυσικό να ενδίδουμε που και που στις λιχουδιές και τα γλυκά, αλλά είναι απαραίτητο να βουρτσίζουμε τα δόντια μας τακτικά και να κάνουμε καθημερινή χρήση οδοντικού νήματος και διαλύματος ώστε να απομακρύνουμε τα βακτήρια και να απολαμβάνουμε πιο υγιή χαμόγελα.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ

Το ασβέστιο ενισχύει το σμάλτο των δοντιών. Σε περίπτωση που έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, επιλέξτε αμύγδαλα, μπρόκολο και ξερά φασόλια, τρόφές υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο.


Στοματική Υγιεινή

Αναζητήστε χρήσιμες συμβουλές για θέματα που αφορούν τη στοματική σας υγιεινή στους οδηγούς μας, οι οποίοι δημιουργήθηκαν από την AIM, τον ειδικό στη στοματική υγιεινή.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΩΝ ΑΡΘΡΩΝ