Πώς να αποτρέψετε την απώλεια και τη φθορά του σμάλτου

Πώς να αποτρέψετε την απώλεια και τη φθορά του σμάλτου

Γνωρίζατε ότι το σμάλτο είναι η σκληρότερη ουσία στο σώμα σας; Το σμάλτο προστατεύει τα δόντια σας από την καθημερινή χρήση και φθορά, τις υπερβολικές θερμοκρασίες και τα χημικά. Παρόλη την ανθεκτικότητα του, μπορεί να υποστεί φθορές, και επειδή δεν διαθέτει ζωντανά κύτταρα, το σώμα σας δεν μπορεί να το αντικαταστήσει αν καταστραφεί. Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν πολλά που μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε την απώλεια και τη φθορά του σμάλτου και να διατηρήσετε τα δόντια σας γερά και υγιή.

Τι προκαλεί την απώλεια και τη φθορά του σμάλτου;

Ο μεγαλύτερος εχθρός του σμάλτου είναι τα οξέα που περιέχονται στη ζάχαρη, το άμυλο και τους χυμούς φρούτων. Άλλες αιτίες που απειλούν το σμάλτο είναι η ξηροστομία, η γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση, τα προβλήμα και οι παρενέργειες από τα φάρμακα. Επίσης, η απώλεια και η φθορά του σμάλτου μπορεί να οφείλεται στην ύπαρξη κληρονομικής παθολογίας, είτε από απλή και φυσιολογική φθορά που προκαλείται από υπερβολικό βούρτσισμα ή το τρίξιμο των δοντιών.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Τα συμπτώματα εξαρτώνται από τον βαθμό της απώλειας και φθοράς του σμάλτου αλλά μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Ευαισθησία σε ορισμένες τροφές, όπως τα γλυκά ή τα ζεστά ή κρύα ποτά . Θαμπό ή ημιδιαφανές χρώμα στα δόντια, ιδιαίτερα στις άκρες
  • Ρωγμές και φθορά, όπου τα δόντια να γίνονται τραχιά ή πριονωτά
  • Αποχρωματισμός των δοντιών: όταν το εσωτερικό στρώμα της οδοντίνης είναι εκτεθειμένο
  • Οδοντώματα: δημιουργούν τρύπες στην επιφάνεια των δοντιών

Πώς μπορώ να αποτρέψω την απώλεια και φθορά του σμάλτου;

Υπάρχουν πολλοί πρακτικοί τρόποι που σάς επιτρέπουν να αποφύγετε την απώλεια και τη φθορά σμάλτου:

  • Ελαττώστε τις όξινες τροφές και τα όξινα ποτά. Αυτό περιλαμβάνει τα ανθρακούχα ποτά και τους χυμούς φρούτων, τα εσπεριδοειδή και το ξύδι. Εάν τα καταναλώνετε, πίνετε άφθονο νερό αμέσως μετά.
  • Καταναλώνετε τα όξινα ποτά με καλαμάκι: Αυτό μεταφέρει το υγρό απευθείας στο πίσω μέρος του στόματος και μακριά από τα δόντια σας.
  • Προσέξτε τα σνακ που καταναλώνετε: Ένα σνακ με ζάχαρη ή άμυλο ανάμεσα στα γεύματα τρέφει τα βακτήρια του στόματος, τα οποία με τη σειρά τους παράγουν οξέα. Αναζητήστε κάτι πιο υγιεινό, ή βουρτσίζετε τα δόντια σας μετά το γεύμα (περιμένετε για τουλάχιστον μισή ώρα πριν το κάνετε).
  • Χρήση φθοριούχου οδοντόκρεμας: Βουρτσίζετε τα δόντια σας δύο φορές την ημέρα με φθοριούχο οδοντόκρεμα. Η οδοντόκρεμα περιέχει μικρό κόκκους που βοηθούν να καθαρίζετε σημεία που είναι δύσκολο να φτάσετε και είναι τρεις φορές πιο αποτελεσματική κατά της πλάκας από τις τυπικές φθοριούχες οδοντόκρεμες.
  • Χρησιμοποιήστε μια οδοντόκρεμα που περιέχει φωσφορικό ασβέστιο: Εκτός από το φθόριο, βεβαιωθείτε ότι η οδοντόκρεμα σας έχει ενεργό φωσφορικό ασβέστιο. Ο συνδυασμός φθορίου και φωσφορικού ασβεστίου μπορεί να βοηθήσει στην επιμετάλλωση του σμάλτου των δοντιών.
  • Μην το παρακάνετε. Το υπερβολικό βούρτσισμα συμβάλλει στη φθορά του σμάλτου και στην ευαισθησία των δοντιών. Επομένως, το πολύ συχνό και έντονο βούρτσισμα πρέπει να αποφεύγεται.

Το σμάλτο είναι η πιο ανθεκτική ουσία στο σώμα σας, αλλά μπορείτε να το καταστρέψετε. Τηρήστε ένα αυστηρό καθημερινό πρόγραμμα στοματικής φροντίδας, δύο φορές την ημέρα, κάθε μέρα, για να ελαχιστοποιηθεί η μόνιμη διάβρωση από οξέα. Με λίγη φροντίδα, μπορείτε επίσης να πετύχετε πιο υγιή και χαρούμενα χαμόγελα για τα επόμενα χρόνια.

ΣΥΜΒΟΥΛΗ

Προτιμάτε να καταναλώνετε τα όξινα ποτά με καλαμάκι για να αποτρέψετε φθορές στο σμάλτο των δοντιών.


Στοματική Υγιεινή

Αναζητήστε χρήσιμες συμβουλές για θέματα που αφορούν τη στοματική σας υγιεινή στους οδηγούς μας, οι οποίοι δημιουργήθηκαν από την AIM, τον ειδικό στη στοματική υγιεινή.

ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΑΡΘΡΩΝ